Kettlebell- efektywny trening

ćwiczenia siłownia hantle

Kettlebell powstał, jako sprzęt treningowy dla profesjonalnych żołnierzy. Szybko jednak stał się przyrządem dla każdego. Dzięki swojej uniwersalności wdarł się do siłowni oraz klubów fitness. Na czym tak naprawdę polega fenomen ćwiczeń z kettlebell?

Zalety Kettlebell

Kettlebell jest sprzętem dla każdego. Z powodu różnych wag, mogą ćwiczyć na nim zarówno mężczyźni jak i kobiety. Ćwiczenia z nim zwiększają nie tylko siłę fizyczną oraz masę mięśniową, ale także koordynacje oraz wytrzymałość naszego organizmu. Przesunięty środek ciężkości powoduje, że trening z kettlebell jest bardziej efektywny niż z hantlami. Ćwiczenia wymagają pracy wszystkich mięśni, przez co sylwetka buduję się harmonijnie, co dla pań jest szczególnie ważne.  Dają one rewelacyjne efekty w krótkim czasie. Składa się na to intensywna praca każdej partii ciała. Powoduję to szybszą utratę kilogramów, ponieważ ćwiczymy równomiernie. Kolejnym atutem jest korekcja wad postawy poprzez powtarzalne ćwiczenia wykonywane za pomocą kettlebell.

Na czym polega trening?

                Charakterystyczną cechą kettlebell jest wciągnięcie w ćwiczenia każdej partii ciała. Nasz organizm pracuje automatycznie intensywniej, skupiając się na każdym ruchu. Podstawowe ćwiczenie to tak zwany swing, czyli mówiąc prościej huśtanie odważnikiem w ciągu kilkuminutowych serii. Ważne jest, aby ruch był powtarzalny, jak najbardziej dokładny. Te czynniki składają się na to, że trening z kettlebell jest ciekawszy oraz zdrowszy dla naszego ciała. Nie jest to zwyczajne podnoszenie ciężarów, a trening ogólnorozwojowy.

Najprostszy ruch, czyli swing może stać się jedynie ćwiczeniem przejściowym do bardziej skomplikowanych kombinacji. Za pomocą odpowiednich odważników możemy dostosowywać poziom treningu do naszych możliwości.

Kto może ćwiczyć?

                Ćwiczyć z kettlebell może każdy. Z powodu uniwersalnych ciężarów nie ma przeciwskazania dla żadnego wieku oraz płci. Każda zdrowa osoba może spróbować tego typu rozrywki. Ponadto osoby cierpiące na problemy z kręgosłupem, a nawet skrzywienie mogą rehabilitować go właśnie poprzez proste ćwiczenia z użyciem kettlebell.

Kettlebell to urządzenie wielofunkcyjne, tanie oraz efektywne. Każda osoba trenująca powinna spróbować ćwiczeń właśnie z tym sprzętem.

Forma na wakacje

jaki sprzęt na siłowni wybrać

Lato to okres, w którym odsłaniamy znacznie więcej ciała. Spodenki oraz koszulki z krótkim rękawkiem to idealna okazja, aby popisać się swoją formą oraz rzeźbą. Wiele osób na problem z efektowną sylwetką, a przecież nic prostszego.

Trening brzucha

                Do szybkiego zbudowania mięśni brzucha nadają się treningi na bieżni lub rowerze. Odpowiedni trening może przynieść efekty już w 3 tygodnie. Najlepszy w tym wypadku będzie trening interwałowy.

1) Rozgrzewka w spacerowym tempie przez 3-5 minut.

2) Zwiększ tempo prawie do maksa (90%) i wytrzymaj 30 sekund

3) Aktywnie odpoczywaj – spokojnie zwalniaj przez 90 sekund, dochodząc do tempa rozgrzewki

4) Powtórz interwał 5-7 razy

5), Jeśli jesteś w stanie zrobić ósmy interwał, skróć okres aktywnego odpoczynku o 5-10 sekund

Taki intensywny trening 3-4 razy w tygodniu jest w stanie sprawić, że na wakacje będziemy w cudownej formie.

Trening ramion

                Do odpowiedniego rozbudowania górnych partii ciała najlepsze będą hantle. Ten tani sprzęt pozwoli w krótkim czasie zbudować odpowiednie mięśnie. W treningu ramion bardzo ważna jest intensywność oraz ilość powtórzeń. Dopiero potem zwracamy uwagę na obciążenie.

1) Uginanie przedramion z hantlami trzymanymi podchwytem 15 powtórzeń po 4 serie

2) Wejście na podwyższenie z hantlami 12 powtórzeń po 4 serie

3) Rozpiętki w leżeniu na plecach z hantlami 12 powtórzeń po 4 serie

4) Wyciskanie hantli w leżeniu na ławce 12 powtórzeń po 4 serie

5) Przenoszenie hantli za głowę w leżeniu 15 powtórzeń po 4 serie

Taki plan treningowy w ciągu miesiąca jest w stanie spowodować zauważalne efekty, z których będziemy zadowoleni.

Trening nóg

                Trening dolnych partii ciała teoretycznie powinien należeć do najłatwiejszych, bo tak naprawdę cały czas ich używamy. Tutaj odpowiedni będzie trening przy użyciu bieżni.   Podczas treningu na bieżni ważne jest stopniowe zwiększanie tempa. Przed ćwiczeniami jak przed zwykłym bieganiem powinniśmy przeprowadzić krótką rozgrzewkę. Ważna jest również systematyczność w trenowaniu oraz zwiększanie dystansu z dnia na dzień. Nieumiejętne rozpoczęcie treningów na bieżni obciąży nasze stawy oraz zwiększy ryzyko kontuzji. Nie ma tutaj indywidualnego planu ćwiczeń, ponieważ każdy biegający powinien dostosować tempo oraz intensywność do swoich własnych predyspozycji.

Hantle, bieżnia oraz rowerek są w krótkim czasie w stanie pomóc nam w zbudowaniu idealnej sylwetki. Zaczynając trenować miesiąc przed wakacjami, za pomocą tych sprzętów jesteśmy w stanie sprawić, aby nasze ciało było w odpowiedniej formie na wypoczynek.

Show Buttons
Hide Buttons